Asystent BHP Program to nowoczesne i wielofunkcyjne narzędzie komputerowe przygotowane dla służby bhp. Jest przeznaczony zarówno dla pracowników służby bhp zatrudnionych w zakładzie pracy, jak i osób czy firm prowadzących sprawy bhp w wielu zakładach.
Zawiera moduły główne:
- zakłady – pozwala na wprowadzanie podstawowych informacji o zakładach pracy, które będą w zasięgu działania programu,
- struktura zakładu – umieszczanie informacji i opisu wydziałów, stanowisk pracy oraz danych personalnych pracowników,
dokumenty – przeznaczony do wprowadzania informacji o przebiegu zatrudnienia pracownika, szczegółowych informacji o stanowiskach pracy oraz sporządzenia dokumentacji związanej z czynnikami rakotwórczymi i szkodliwymi, badaniami lekarskimi, kursami…,
- wypadki i choroby zawodowe – moduł, który umożliwia przygotowanie dokumentacji dla: wypadków przy pracy, wypadków w drodze do lub z pracy, wypadków przy pracy osób niebędących pracownikami oraz dokumentacji dotyczącej chorób zawodowych. Moduł zawiera także statystykę wypadkową,
- ryzyko zawodowe – moduł do oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy (przy pomocy jednej z czterech metod: RISC SCORE, PHA, PN-N-18002, SOOP) i sporządzenia kompletnej dokumentacji z oceny ryzyka zawodowego. Zawiera przykładowe oceny ryzyka dla stanowisk często występujących w strukturach zakładów prac. Moduł zawiera kalkulator do obliczania wydatku energetycznego wraz z możliwością wydruku wyników dla danego stanowiska,
- analiza stanu bhp w zakładzie – rozbudowana lista kontrolna zawierająca ponad 50 przykładowych pytań podzielonych na 12 kategorii. Istnieje również możliwość tworzenia własnych pytań i dodawania ich do istniejącej bazy.
Pracę z programem Asystent BHP ułatwiają również moduły pomocnicze: przydatne rejestry i wzory dokumentów (aktywne druki pdf) oraz narzędzia: kalendarz z funkcją terminarza.
Asystent BHP Portal z codzienną aktualizacją kierowany jest do wszystkich którzy są szeroko zainteresowani problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prawa pracy, poszerzoną także o zagadnienia ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
Portal na bieżąco komentuje najnowsze projekty zmian w prawie, zawiera także obszerną bazę niezbędnych przepisów prawnych oraz przydatnych w codziennej pracy narzędzi (aktywnych druków, kart ocen ryzyka, programów, testów do szkoleń itp.).
Zbiór aktualnych przepisów prawnych odnajdziemy w zakładce narzędzia —> akty prawne. To właśnie w tym miejscu prezentowane akty prawne przedstawione są w wersji ujednolicanej na bieżąco.
Zakładka ta zawiera informacje o aktach prawnych w trzech grupach:
- nowe akty prawne,
- zmiany w aktach prawnych,
- akty prawne tracące moc.
Dodatkowo w tym miejscu znajduje się wejście do:
- wykazu ustaw,
- wykazu wszystkich ujednolicanych na bieżąco rozporządzeń,
- wykazu aktów wykonawczych typu komunikaty, obwieszczenia, zarządzenia itp.,
- projektów – wybrane projekty ustaw oraz aktów wykonawczych, dostępnych na stronie Rządowego Centrum Legislacji,
- kalendarium – codzienne omówienie zmian następujących w zbiorze aktów prawnych.
Ideą portalu jest przede wszystkim dostarczenie wiedzy, która pomoże potencjalnemu czytelnikowi zwiększyć świadomość oraz odnaleźć się w gąszczu przepisów prawnych. Dzięki współpracy zarówno z Polską Agencją Prasową, jak i ze specjalistami branżowymi na Asystent BHP Portal odnajdą Państwo zarówno informacje ogólne, jak i stricte branżowe.
Dzięki rozbudowanej stronie internetowej każdy może odnaleźć zagadnienia tematyczne, które najbardziej go interesują. Przejrzysty podział kategorii umożliwi w szybki sposób dotarcie do potrzebnych materiałów.
Zadaniem portalu jest upowszechnienie tematyki BHP, ochrony pracy i zagadnień związanych z ochroną przeciwpożarową, tak aby pracodawcom jak i pracownikom ułatwić pełnienie swoich zadań.
Podsumowując Asystent BHP Portal to przede wszystkim:
- bogate źródło publikacji i artykułów,
- bardzo bogaty zbiór aktów prawnych,
- mnóstwo pomocniczych materiałów (statystyki, tabele oraz wykresy, gotowe formularze, komentarze prawne, odpowiedzi na trudne pytania),
- bieżąca informacja o nadchodzących zmianach w przepisach,
- praktyczne narzędzia ułatwiające prace,
- uporządkowana wiedza z zakresu bhp i prawa pracy.
Asystent PPoż. Serwis
Asystent PPoż Serwis zawiera bazę aktów prawnych z dziedziny ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska. Prezentowane w Serwisie akty prawne przedstawione są w wersji ujednoliconej na bieżąco, z szybką komunikacją pomiędzy poszczególnymi częściami aktów prawnych ( Księgi, Działy, Rozdziały, Oddziały, Załączniki). Bezpośrednio pod ścieżką aktu prawnego może znajdować się komunikacja do następujących wykazów:
- Prawo UE (jeżeli dany akt prawny wdraża prawo UE lub w jego treści przywołane są akty prawne UE) – istnieje możliwość przejścia do aktualnie obowiązujących aktów prawa UE;
- Wyroki TK (jeżeli takie zostały wydane dla tego aktu prawnego) – istnieje możliwość przejścia do treści wyroku Trybunału Konstytucyjnego,
- Polskie Normy (jeżeli numer Polskiej Normy jest przywołany w danym akcie prawnym) – z wykazu Polskich Norm można przejść bezpośrednio do sklepu Polskiego Komitetu Normalizacyjnego w celu zapoznania się z informacjami o danej normie i ewentualnego dokonania zakupu normy.
Zalety Serwisu :
- bieżące monitorowanie nadchodzących zmian w przepisach
- stały kontakt ze specjalistami branżowymi poprzez zakładkę „Zapytaj specjalistę”
- nowe akty prawne oraz ich ujednolicona treść po zmianach dostępne w ciągu 24 godzin od publikacji w Dz. U.
- wyroki TK i akty prawne UE
- bogaty wybór aktywnych druków
Bezpieczne miejsce, w którym użytkownik może gromadzić własne materiały, takie jak: filmy, zdjęcia, slajdy itp. Dzięki szyfrowanemu dyskowi żadne ważne dane nie trafią w niepowołane ręce. Dostęp do nich ma tylko osoba, która zna kod PIN. Dodatkowo klient może podczas szkolenia wykorzystać własny materiał zgromadzony w tym folderze, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić swój wykład.